Wednesday 2 November 2011

Cinta Tak Mengenal Siapa


10/12/2007

Diari Hasriq

Gadisku Fariesya,
Tika merenda dan menyulam cinta kasih sungguh indah
Aku hanyut dibelai perasaan mencintaimu,
Ingin ku selalu memberikan mu pelukkan hangatku,
Melindungi mu dengan sentuhan kasih sayangku,
Terasa satu perasaan halus yang sukar digambarkan terbit dihatiku
Kala menatap bening sinar matamu,
Senyuman manismu,
Sungguh aku tak sukakan apa yang ku rasakan kini,
Namun ku tak mampu memujuk hatiku yang gila ini…

Diari Fariesya

Sayangku Hasriq,
Setiap sentuhanmu dihatiku melemahkanku,
Tatapan dan lirik matamu membuai perasaanku,
Membuatkan ku terlupa seketika siapa diri ini,
Diriku berubah menjadi insan lain yang ingin selalu berada di sampingmu,
Ingin di sayangi olehmu, di manja tiap tika.
Sesuatu yang tak pernah aku miliki selama ini.
Perasaan yang ku simpan kemas di sudut hati
Tak hairanlah jika semua melihatku sebagai wanita matang, kuat dan berdikari.

Hasriq,
Hakikatnya Fariesya ini telah penat menjadi “wanita” itu.
Aku ingin menikmati perasaan ini,
Merasakan keindahan dicintai dan di manja,
Hanya denganmu Hasriq, Fariesya ini tak perlu menjadi “wanita” itu
Kerana Fariesya bebas menjadi dirinya sendiri.

Masing-masing hanyut dibuai gelora perasaan. Keduanya masih bertahan kerana tahu perasaan itu tidak patut wujud antara mereka. Namun keduanya juga tahu bahawa mereka tak mampu menidakkan perasaan itu.

Telefon bimbit bergetar dan nada dering I’m the Best dari 2NE1 kedengaran. Cepat2 Fariesya mengambil telefon bimbit di atas meja dan menjawap panggilan.

“Assalamualaikum, Ada apa Hasriq?”

“Waalaikumsalam, Awak apa khabar?”

“Saya baik je. Ada apa ni, tetiba je call”

“Saya mengganggu ke? Awak sibuk? Bleh kuar minum jap ngan saya tak?”

“Saya tak sibuk tapi saya tak rasa macam nak kuar la awak. Apa hal yang penting sangat sampai tak leh cakap kat phone aje!”

“Alaaa… awak! Jom la minum ngan saya jap, saya windu la!”

“kalau tak de yang penting, saya tak nak kuar la awak, lain kali je lah yea”

Terus talian dimatikan. Hasriq termanggu sendiri. Hatinya terasa pedih kerana Fariesya menolak pelawaan ingin berjumpa. Rindu lagilah nampaknya.

Fariesya merenung telefon di tangan dengan wajah sayu. Perlahan bibirnya mengucapkan “awak, saya pun rindu, saya pun rasa apa awak rasa tapi ni salah dan kita tak boleh buat macam ni”

No comments:

Post a Comment