Friday 4 November 2011

Cinta Tak Mengenal Siapa


11/12/2007

Hasriq,

Hari ini saya lalui seperti cuaca suram di luar sana. Saya terasa kesunyian saat berjauhan dari awak. Saya tau awak tak sihat, saya risau memikirkannya kerana tak berdaya buat apa-apa supaya awak cepat sembuh.

Perlahan senyuman terukir dibibir bila ungkapan “I Luv U dear” terngiang-ngiang di pendengaran. Tapi apakan daya saya awak, saya tak mampu memberikan reaksi kerana banyak faktor menjadi penghalang. Kita sama-sama tahu, yang saya tak boleh tunjukkan perasaan saya pada awak. Perpisahan hari ini tanpa huluran salam seperti biasa, saya terasa kehilangan.

Hermmm entah la Hasriq!

Saya sedang bermain api ketika ini dan entah mengapa, saya tak merasa takut sedikitpun untuk terbakar kerananya.

Hasriq,

Saya tertanya- tanya di dalam hati, sering saya dengar ungkapan

“CINTA ITU BUTA”
Namun saat ini saya yang membutakan mata kerana cinta.

“CINTA MEMERLUKAN PENGORBANAN”
Namun bersediakah saya untuk membuat pengorbanan Hasriq?

“CINTA PERLUKAN KESETIAAN DAN KEJUJURAN”
Namun mampukah untuk setia dan jujur dalam situasi saya dan awak ini Hasriq?

No comments:

Post a Comment