Thursday 6 October 2011

Cinta Tak Mengenal Siapa


Diari Fariesya

09/12/2007

Hari ini ku menerima panggilan darimu Hasriq, Kita bertemu dan menjamu selera walaupun ku merasa kenyang terus bila menatap wajahmu. Matamu tak jemu-jemu mencuri tatap wajahku sehinggakan aku terasa serba tak kena dan malu. Bawah matamu kelihatan sedikit kehitaman, mungkin kerana kekurangan tidur malam tadi. Melayan kerenah ku ber sms hingga ke 3 pagi.

Sayangku Hasriq
Saat ku melihatmu berdiri di situ, Terasa inginku mencium tanganmu, berlari ke dalam dakapanmu namun keadaan sekeliling menyedarkan ku, semua itu tak mungkin berlaku. Suaramu umpama alunan muzik merdu di pendengaran ku.

Sayangku Hasriq
Sungguh ku tak mengerti perasaan ku kali ini, Namun ku sungguh arif perasaanmu padaku. Adakah apa yang sedang berlaku antara kita ini suatu ujian atau suatu petunjuk yang maha esa inginkan tunjukkan padaku. Biarpun ku cuba menyelami dasar hatiku sedalamnya, namun masih tak terungkai persoalan dan tak jua ku temui jawapan.

Mengapa aku Hasriq? Mengapa kita?

Fariesya termenung buntu menatap jendela dengan pandangan kosong.
Persoalan demi persoalan menerjah fikirannya namun satu pun tak ditemui jawapan pasti.

Sudahlah kejutan berani mati dari Hasriq semalam masih tersisa, kini dia keliru pula dengan perasaan yang melanda jiwa dan dirinya.

Jauh terasa rindu, tak berjumpa terasa kehilangan, jatuh cintakah dia?

Masih terpamer di ruang mata paras rupa jejaka yang namanya tak pernah terusir dari hati dan mindanya. Memang Hasriq tak handsome pada pandangannya namun sedap mata memandang. Tidak rendah dan tidak pula tinggi, senyumannya amat manis dan mencairkan hati yang panas. Hermm… Fariesya mengeluh pula.


Tertanya lagi dihatinya, mengapa selama ini dia tidak perasan, kenapa baru kini dia sedari betapa menariknya Hasriq, boleh tahan juga mamat nie. Tetiba rasa cemburu ntah dari mana terbit di hati. Serta merta wajahnya berubah.

No comments:

Post a Comment